NovostiPretragaO projektuMapa projektaKontaktPomocProjekat RastkoEnglish
Projekat RastkoFilm i televizija
TIA Janus
Radoslav Lazić: Estetika TV režije

IZ RECENZIJE

Profesor dr Radoslav Lazić, autor nekoliko značajnih studija iz oblasti estetike pozorišta i filma, knjigom Estetika TV režije širi područje svojih istraživanja. Autora zanima mogućnost konstituisanja estetike režije kao nauke; da bi došao do pretpostavki koje bi omogućile njeno normativizovanje, dr Lazić je morao da obavi čitav niz složenih predradnji, od kojih je, nesumnjivo, značajna anketa sa stvaraocima – istaknutim rediteljima; tek je na osnovu njihovih odgovora dr Lazić mogao da uspostavi osnovne parametre ili kriterijume pomoću kojih bi se stvorile premise za utemeljenje režije kao nauke.

Estetika TV režije pripada redu onih nesvakidašnjih istraživanja čije krajnje domete ne možemo sagledati u celini, jer prevazilaze okvire naših dosadašnjih saznanja o odnosu televizije kao medija u ekspanziji (i razvoju!) i estetike kao jedne od bazičnih nauka. Ali, izvan svake je sumnje činjenica da knjiga Estetika TV režije uspostavlja uzajamnost i punu koordinaciju između teorijskog promišljanja i tekuće prakse.

Estetika TV režije na impresivan način zaokružuje dosadašnja autorova istraživanja o režiji. Ovaj, u nas jedinstveni poduhvat, dr Lazić završava manifestom Režija vremena – režija prostora; u dvadeset četiri teze autor izlaže do sada stečena saznanja i otvara nove poglede na režiju kao kreativan proces u različitim medijima. Upravo ovim manifestom dr Lazić dokazuje da režija, kao i svekolika čovekova delatnost uopšte, prevazilazeći postojeća saznanja, izgrađuje novi umetnički svet.

Radomir Putnik

// Projekat Rastko / Film i TV / Estetika TV režije //
[ Promena pisma | Pretraga | Mapa Projekta | Kontakt | Pomoć ]