Projekat Rastko
NovostiPretragaPravilaMapa projektaKontaktPomocProjekat RastkoPromena pismaEnglish
ArheologijaAntropologija i etnologijaLingvistika i filologijaBogoslovljeFilosofijaKnjizevnostLikovna umetnostDrama i pozoristeFilm i TelevizijaFotografijaStripMuzika
TIA Janus

Библиотека
фотографије

Легенда

- овај знак или оригинална насловна страна означавају да је реч о интегралном електронском издању књиге.


- интегрални чланак, краћа студија или појединачно дело.

- сажетак или опис дела.


Ново у библиотеци

У библиотеци нема нових дела.


Садржај

Век и по српске фотографије - чланак Зорана Глушчевића (из књиге Историја српске културе) - Ликовни материјал се управо обрађује и током јесени биће постављен тамо где припада.

A century and half of photography in Serbia - article by Zoran Gluscevic (from the book The history of Serbian culture)


Светлописом Анастасија Јовановића - Жарко Рошуљ

Бранибор Дебељковић

Прва изложба фотоаматера у Београду 1901. године

ЗАЈЕДНИЧКИ ПОДУХВАТ
Пројекта Растко
и
Фото савеза Југославије

По штампаној публикацији
Фото савеза Југославије
1989. године

 

 


Српска фотографија деведесетих - Естела Бјелица, чланак из зборника Уметност на крају века

Photography of the Nineties - Estela Bjelica, article from the book The Art at the end of the Century


Fotografije Vojislava M. Jovanovica

Фотографије Војислава М. Јовановића
(1901 - 1941)

Зборник - каталог

 

 


Ratni album Riste MarjanovicaРиста Марјановић

Ратни фото-албум
1912-1915

Заједнички подухват
Пројекта Растко
и
Фото-савеза Југославије

Продукција
ТИА Јанус

Др Драгоје Тодоровић:

"Риста Марјановић, као званични војни фоторепортер, био је у прилици да (...) својом камером сачувао је од заборава одушевљење српских војника на глас о рату за ослобођење подјармљене браће, снимио, колико су му жестоке борбе то дозволиле, одлучујућу Кумановску битку, улазак српске војске у ослобођено Куманово, Скопље, Битољ, пратио камером продор српске војске на тле историјског Косова, фотографисао српске официре и турске заробљенике, становнике ослобођених крајева и др. Његове ратне фотографије брзо су стигле у Европу, тако што их је он лично упућивао појединим уредницима, или што су их као илустрације ратни дописници слали својим листовима. Тако је и он допринео порасту угледа дотле мало познате Србије и њене храбре војске."


Ratni album Riste Marjanovica

Предраг Михајловић и Миломир Минић

Споменар 1904-1914

Снимци крагујевачких фотоаматера

Заједнички подухват
Пројекта Растко и Фото савеза Југославије

Продукција
ТИА Јанус

Крагујевац је имао стотинак кућа и око хиљаду становника у време када га је кнез Милош прогласио престоницом Србије 1818. године. Формирање државних и културних институција у Крагујевцу у првој половини века (скупштина, лицеј, штампарија, театар...) и отварање тополивнице 1851. године дали су изузетан замах демографском, културном и индустријском развоју града. Железничка пруга долази у Крагујевац 1886. године, стварају се велике извозне фирме са седиштем у граду, Крагујевац економски јача и прву деценију XX века дочекује као трећи по величини град у Србији са више од 15000 становника. То је време у коме настаје прича у сликама која је садржина ове изложбе и књиге....


Дани фотографије Фото савеза Југославије 1997. PDF 1,9 MB

 


Milinko Stefanovic, fotografМилинко Стефановић
званична веб презентација

Заједнички подухват
Пројекта Растко
и
Фото-савеза Југославије

Продукција
ТИА Јанус

(мирор веб презентације)

Из рецензије Зорана Богавца:

(...) "Само уз напор камера се може присилити да лаже", тврдио је Едвард Вестон, један од великих фотографа тридесетих година. Фотографије Милинка Стефановића прављене су без великог напора.

И ако Милинка назовем уметником, или уметничким фотографом, или фоторепортером, осећам се као да сам га увредио, јер свако од ових именовања подразумева у себи бар један мали део тог великог напора којим се камера (ипак!) може присилити да лаже. А знам да има сензибилитет уметника, брзину и досетљивост фоторепортера и стваралачку сујету уметничког фотографа.

Ходајући свим путевима и странпутицама којима иду "људи са торбом на рамену", три пута гледајући све оно што смртници виде само једном (гледајући оком, објективом и фотографским папиром), Милинко Стефановић схватио је да суштина фотографије постоји само у оној тачки где се секу сви правци и сви стилови и сва схватања фотографије: то је тачка у којој снимање постаје етички чин.

Трагање за етиком чина снимања суштина је естетике Миленка Стефановића. (...)"


Продукција:
Културна мрежа „Пројекат Растко“

Извршна продукција:
ТИА Јанус и Signet CS, Београд

Плаћени огласи
"Растко" препоручује