![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Dnevnik "Večernje novosti", Beograd, 27. avgust 1992.
Uspeli srpsko-makedonski pozorišni projektSlovenski OrfejiNa Dojranskom letnjem festivalu ovog leta premijerno je izveden "Slovenski Orfej" (produkcija teatra "Anton Panov" iz Strumice), na tekst mladog beogradskog pisca Zorana Stefanovića (rođenog 1969. godine) i u režiji isto tako mladog makedonskog reditelja Gorana Trenčovskog (rođenog 1970. godine). Ovaj sigurno najmlađi rediteljsko–dramaturški tandem na Balkanu (Zoran je još student na beogradskom FDU, a Goran je nedavno diplomirao režiju na novosadskoj Akademiji), uspešno prevazilazi političke razmirice, ignorišući sankcije i blokade i raspaljene nacionalne strasti svojih sredina. Ovih dana dvojica mladih umetnika ugovorili su gostovanje "Slovenskog Orfeja" u Beogradu, u oktobru, a u planu imaju da tokom sledeće sezone realizuju još tri projekta u Srbiji, Makedoniji i Bugarskoj. U "Slovenskom Orfeju" i u projektima koji će ga slediti njihovo polazište je da smo svi na ovim prostorima pre svega Sloveni, a potom Balkanci, čime smo vezani za same korene evropske civilizacije. Forma u kojoj predstavljaju balkansko–slovensku problematiku je "apokaliptično pozorište" (post–postmoderno), u kojoj kao iskreni protivnici građanskog pozorišta sintetišu Artoovsku surovost, strip, film, naučnu fantastiku...., kako bi, kažu, zadrli u samu suštinu onoga što pokreće našu sadašnju tragediju. – Odrasli smo i sazrevamo u surovom vremenu, što od vas zahteva da mislimo trezveno. Nismo lažni kosmopoliti, kao neke prethodne generacije, nemamo iluzija, znamo gde se nalazimo – tvrde Goran i Zoran. (M. A.)
• Glavna strana • Slovenski
Orfej - pozorišna drama • Slovenski
Orfej - radio-drama• |