Портрети савременика: Сања Јанчић, виолончелисткиња и композитор
Текст и фотографије на овој страни су под лиценцом Creative Commons: Ауторство-Делити под истим условима 4.0 Unported creativecommons.org
Texts and photos on this page are licensed under Creative Commons: Attribution-Share Alike 4.0 Unported
• „Моја прва импресија после извођења Дворжаковог концерта била је да сам управо чуо изузетно даровиту виолончелисткињу. Сјајна интонација, експресивна интерпретација поткрепљена брилијантном техником.“ — професор Кристофер Бантинг /Christopher Bunting, Guildhall School of Music & Drama/, Лондон
• „Одавно се у Београду није чуло овако звучно, страсно и истовремено прецизно виолончело. Код челисткиње Сање Јанчић, од првих тактова било је јасно да је руски ђак (класа чувеног професора Фејгина). У њеним рукама, виолончело је заблистало пуним сјајем. Брзи ставови су поседовали брио и искричавост једног Прокофјева. Ово је био Шостакович каквог одавно нисмо чули.“ — Смиљка Исаковић, лист Борба
Виолончелисткиња, композитор и педагог Сања Јанчић рођена је у Београду. Основну и средњу музичку школу „Јосип Славенски“ завршила је у Београду, у класи професора Ивана Попарића.
У току школовања, освојила је прву награду (у категорији виолончело) на фестивалу музичких школа Србије, две прве награде на републичким такмичењима Србије и две прве савезне награде на нивоу бивше СФР Југославије.
По препоруци познатог виолончелисте Данијела Шафрана, своје школовање наставила је на Конзерваторијуму „Петар Иљич Чајковски“ у Москви.
Дипломирала на Конзерваторијуму „П. И. Чајковски“ у класи професора Валентина Фејгина. Валентин Фејгин био је један од водећих руских виолончелиста и истакнут професор Московског Конзерваторијума (добитник прве награде на првом такмичењу „П. И. Чајковски“ у Москви), истакнути солиста Совјетске и светске сцене и из његове класе је изашао велики број успешних виолончелиста који данас наступају широм света и предају на најпрестижнијим универзитетима.
Камерну музику, као подједнако важан предмет уз соло виолончело, похађала је у класи професора и дугогодишњег декана Конзерваторијума „П. И. Чајковски“, виолончелисткиње - Татјане Гајдамович. Татјана Гајдамович је у својој богатој педагошкој каријери створила ансамбле који су касније постали светски познати и данас наступају на светској сцени: „Московски трио“- (А. Бондурјански, И. Иванов, М. Уткин), „Трио Чајковски“ (К. Богино, П. Верников, А. Либерман) и многе друге. У њеној класи су били:Владимир Спиваков, Јуриј Башмет, Борис Березовски, Иља Калер, Борис Петрушански, Григориј Жислин, Татјана Гринденко и многи други истакнути уметници. Сања Јанчић била је у класи професора Татјане Гајдамович, као једини инострани студент.
По завршетку студија, вратила се у Југославију и на позив професора и диригента Александра Павловића, постала је члан камерног оркестра „Душан Сковран“.
Две године касније, у великој конкуренцији виолончелиста из целог света, положила је аудицију и добила стални ангажман у Шпанији, у симфонијском оркестру „Orquesta Sinfonica de Tenerife“.
Положила је аудицију за магистарске студије у Лондону, на Краљевском конзерваторијуму Royal College of Music у класи директора и професора виолончела, Николаса Кинга и истовремено на Guildhall School of Music & Drama, у класи професора Кристофера Бантинга (Цхристопхер Бунтинг). Опредељује се за живот и рад у својој земљи, где интензивно концертира у сарадњи са пијанисткињом Истром Печвари. Наступала је на фестивалима: „Охридско лето“, „Скопско лето“, „Котор арт фестивал“, у Русији, Шпанији, Енглеској и другим земљама Европе, као и у свим познатим београдским салама: Коларчев народни универзитет, Академија наука, Скупштина града Београда, Културни центар Београд, у Новом Саду (Матица српска, Синагога) и тд.
Композитор Драган Кнежевић је за Сању Јанчић компоновао дело за виолончело и симфонијски оркестар - „Регресија“, коју је извела и снимила уз пратњу Београдске филхармоније, под палицом маестра Ангела Шурева.
Наступала је као солиста и уз пратњу симфонијског оркестра „Станислав Бинички“ са којим је извела Д-дур концерт Хајдна у Дому војске у Београду.
Добитник је Октобарске награде.
Наступала је као солиста и на заједничким концертима са Немањом Радуловићем, Константином Богином, Јованом Колунџијом и другима. Била је гост у радио и ТВ музичким емисијама : „Драгстор озбиљне музике“ и „Суботом увече“ код Дејана Ђуровића, „За тоном траг“ код Марије Ковач, на Арт телевизији, у гостима код Марине Стефановић, на РТВ 1 и РТВ 2, на ТВ Б92, Новосадској ТВ, Руској телевизији и тд.
Магистрирала је виолончело са оценом десет на ФМУ у Београду.
Усавршавала се код светски познатих виолончелиста: Данијела Шафрана, Валтера Дешпаља, Наталије Шаховскаје.
Поред солистичких концерата, Сања Јанчић активно наступа и у камерним ансамблима.
Основала је први чело-квартет у земљи „Фемине“ /„Cello Quartet Femine“/, 2001. године. Уметнички је руководилац „Cello Femine“, свира водећу деоницу и компонује и аранжира целокупан репертоар чело квартета. Са „Cello Femine“ интензивно је наступала на концертима и многобројним фестивалима у земљи и иностранству. (На јубилеју еминентне српске глумице Мире Ступице у Народном позоришту, извела је уз пратњу три виолончела и харфе „Смрт лабуда“ К. Сен-Санса уз прима балерину, Милицу Бијелић.)
Концертом у сали Камерне опере „Мадленијанум“, квартет је свечано отворио нову концертну салу за камерну музику, а својим целовечерњим концертом је обележио је и јубиларну, пету годишњицу постојања Камерне опере „Мадленијанум“.
На фестивалу „Белеф“, чело-квартет је одржао концерт у сали „Цвијета Зузорић“.
На фестивалу НОМУС у Новом Саду, чело-квартет је одржао концерт испред цркве Св. Јураја, који је РТС преносио уживо.
Cello Femmine је наступао на фестивалима: „ Дани Српског Духовног Преображења“ у Манасији, на фестивалу Јесен на Чукарици, на летњим фестивалима у Крагујевцу, Панчеву, Смедереву, Градишту и у многим другим градовима Србије.
Cello Femmine био је гост и у многобројним ТВ емисијама.
Поред виолончелистичког репертоара, Сања Јанчић компонује и духовну хорску музику, музику за камерне ансамбле, као и симфонијску музику.
Њене хорске композиције изведене су на традиционалном ускршњем концерту у Храму св. Саве у Београду, у Народном музеју, на фестивалу „Хорови под фрескама“, на фестивалу духовне музике у Темишвару (Румунија) и тд.
Од 2005. године, Сања Јанчић наступа у дуету са француском пијанисткињом, Aurelie Tremblay.
2006. године представиле су се београдској публици са целовечерњим концертом у свечаној сали градске Скупштине.
2013. године основала је трио „Мајски“, са виолинистом Иваном Кундичевићем (дипломирао је на Институту Гњесиних у Москви) и пијанисткињом Татјаном Вратоњић (једини професор из наше земље, који предаје на државној академији Conservatory of Santa Cecilia у Риму).
Исте године, у великој дворани Коларчевог народног универзитета, трио „Мајски“ премијерно је извео композиције: „Годишња доба“ П. И. Чајковског у аранжману за клавирски трио, као и „Годишња доба“ А. Пијацоле .
Сања Јанчић и Татјана Вратоњић свирају у дуету од 2013. године.
Сања Јанчић се педагошким радом бави од 1990. године. Предаје виолончело у Музичкој школи „Станковић“, у Београду.
Датум последње измене: 2016-07-20 12:08:07